W dzisiejszej audycji z cyklu "H2O Zadbajmy o to!" rozmowa z Sebastianem Radzimskim, kierownikiem Działu Opomiarowania i Monitoringu w Spółce WiK w Opolu. Tym razem szereg praktycznych porad - jak rozpoznać i zidentyfikować naszych pracowników oraz w jaki sposób osłonić zainstalowane wodomierze przed ujemnymi temperaturami. Zachęcamy do wysłuchania pod poniższym adresem:
Zbliżający się okres zimowy to czas, w którym zachęcamy do zabezpieczenia węzłów wodomierzowych, studzienek, zaworów, kranów czerpalnych i pomieszczeń, w których zainstalowane są wodomierze. Powinny zostać osłonięte przed wpływem niskich temperatur, mogących skutkować awarią – utratą szczelności, wyciekiem lub brakiem wody. Przypominamy aby w takich przypadkach zamknąć dopływ wody i zgłosić awarię do Centralnego Punktu Monitorowania pod numerem tel. 994. Pracownicy Spółki WiK w Opolu wykonają konieczną naprawę urządzeń, należy jednak pamiętać o odpłatności takiej usługi. Warto zatem podjąć prewencyjne działania aby tego uniknąć, poniżej prezentujemy kilka podpowiedzi jak to zrobić:
Uszkodzenie wodomierza na skutek niskiej temperatury może objawiać się w różny sposób. Najczęściej są to:
Nie należy zwlekać ze zgłoszeniem wystąpienia objawów awarii aby uniknąć poważniejszych uszkodzeń i wyższych kosztów naprawy. Pracownicy Spółki Wodociągi i Kanalizacja w Opolu pozostają do Państwa dyspozycji i konsultacji, za pośrednictwem Biura Obsługi Klienta tel. 77 443 55 01 lub 443 55 02, e-mail: oraz Centralnego Punktu Monitorowania całodobowy tel. 994.
